Β ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ
Ερώτηση : Γράψτε 3 λαούς που έκαναν εισβολή στην Κύπρο;
Απάντηση 1 : Άγγλοι, Ελβετοί (!), άραβες.
Απάντηση 2 : Ενετοί, Βούλγαροι (!)
Απάντηση 3 : Τουρκία, Γερμανία, Αμερική !
Απάντηση 4 : Άγγλοι, Τούρκοι, Είλωτες !
Ερώτηση : Η Μεσόγειος μέσω του Σουέζ επικοινωνεί με :
Απάντηση 1 : Τη Μαύρη Θάλασσα.
Απάντηση 2 : Τον Ατλαντικό Ωκεανό.
Ερώτηση : Κυρίαρχη Θρησκεία στην Ευρώπη ποια είναι;.
Απάντηση : Η Ελλάδα !
Ερώτηση : Πότε έγινε η τελευταία εισβολή στην Κύπρο και από ποιους ;
Απάντηση : Έγινε το 1974, από τους Αρκάδες !
Ερώτηση : Γράψτε 3 χαρακτηριστικά της Βαλτικής θάλασσας.
Απάντηση : (α) είναι πεδινή, (β) είναι αβαθής .
Ερώτηση : Γράψτε ένα κύριο χαρακτηριστικό της Ελβετίας.
Απάντηση : Έχει πολλά νησιά, όπως Άαρ, Ίνν !!
Ερώτηση : Ποια είναι η πρωτεύουσα της Κύπρου ;
Απάντηση : Τορίνο !
Ερώτηση : Πώς θα χαρακτηρίζατε (γενικά) το κλίμα της Ρωσίας ;
Απάντηση : Πολύ καλό !!
Ερώτηση : Ποιο είναι το χαρακτηριστικό των φυτών της μεσογειακής βλάστησης ;
Απάντηση : Αντέχουν στις ξηρές θερμοκρασίες !!
Ερώτηση : Γράψτε δύο χερσονήσους της Ευρώπης.
Απάντηση : Σκανδιναβική, Σιβηρική !
Ερώτηση : Ποιους νομούς περιλαμβάνει η διοικητική περιφέρεια Θεσσαλίας ;
Απάντηση 1 : Άρτα, Ιωάννινα, Πρέβεζα, … !
Απάντηση 2 : Κιλκίς, Καβάλα, Τρίκαλα, Καρδίτσα.
Απάντηση 3 : Γρεβενών, Άρτας, Πρέβεζας !
Απάντηση 4 : Κιλκίς, Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καβάλα !
Απάντηση 5 : Νομός Αττικής !
Απάντηση 6 : Νομός Αρκαδίας, Μεσσηνίας !
Απάντηση 7 : Αττικής, Ευρυτανίας.
Απάντηση 8 : Καρδίτσας, Μαγνησίας, Λάρισας, Θεσπρωτίας !
Απάντηση 9 : Μαγνησίας, Ροδίτσας (!), Τρικάλων.
Απάντηση 10 : Νομός Λάρισας, νομός Αικατερίνης !!
Απάντηση 11 : Θράκη, Ιωάννινα, Καρδίτσα.
Απάντηση 12 : Μακεδονία.
Απάντηση 13 : Αιτωλοακαρνανία !
Απάντηση 14 : Λαρίσης, Μαγνησίας, Τρικάλων, Κοζάνης !
Απάντηση 15 : Καρδίτσας, Βόλου, Λάρισας.
Απάντηση 16 : Καρδίτσας, Τρικάλων, Θεσσαλονίκης, Λάρισας, Μαγνησίας.
Απάντηση 17: Καβάλα, Τρίκαλα, Βόλος, Λάρισα.
Ερώτηση : Γράψτε 3 διοικητικά διαμερίσματα της Ελλάδας.
Απάντηση 1 : Θράκη, Πελοπόννησος, Θεσσαλονίκη !
Απάντηση 2 : Λαμία, Λάρισα, Βόλος !!
Απάντηση 3 : Στερεάς Ελλάδας, Βοιωτίας, Καρπενησίου !
Απάντηση 4 : Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Καλαμάτα !
Απάντηση 5 : Μακεδονία, Θράκη, Ιόνιο Πέλαγος !!
Απάντηση 6 : Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία, Ευρυτανία !
Απάντηση 7 : Φθιώτιδα, Ευρυτανία, Φωκίδα.
Απάντηση 8 : Θεσσαλία, Φθιώτιδα !
Απάντηση 9 : Καρδίτσα, Αθήνα, Καλαμάτα !
Απάντηση 10 : Τρικάλων, Μαγνησίας, Λακωνίας !, Καρδίτσας.
Απάντηση 11 : Λαρίσης, Καρδίτσας, Βόλου.
Ερώτηση : Γράψτε 3 λόγους για τους οποίους είναι μεγάλη η σημασία της ελληνικής γλώσσας στον παγκόσμιο πολιτισμό.
Απάντηση : (α) στην ελληνική γλώσσα γράφτηκαν οι φυσικοί νόμοι !
(β) έχουν γραφτεί έργα αξέχαστων συγγραφέων.
(γ) είναι πολύ δύσκολη αλλά συγχρόνως ωραία γλώσσα.
Ερώτηση : Γράψτε 2 πυκνοκατοικημένες περιοχές της Ευρώπης.
Απάντηση : Ισλανδία, Αμερική !
Ερώτηση : Γράψτε δύο γεωγραφικές αιτίες, για τις οποίες η Ελλάδα είναι αραιοκατοικημένη.
Απάντηση 1 : Δεν είναι τόσο αναπτυγμένη όσο π.χ. η Αμερική !
Απάντηση 2 : (α) Δημογραφικό πρόβλημα, (β) Δικτατορικό πρόβλημα !
Ερώτηση : Η Ελλάδα χαρακτηρίζεται αραιοκατοικημένη ή πυκνοκατοικημένη ;
Απάντηση : Η Ελλάδα είναι αεροκατοικημένη !!
Γ ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΧΗΜΕΙΑ
Ερώτηση : Ποιο οξύ χρησιμοποιείται στη λεκάνη της τουαλέτας ;
Απάντηση : Καυστικό οξύ !
Ερώτηση : Πού χρησιμοποιούμε βάσεις στη ζωή μας ;
Απάντηση 1 : Στη βιομηχανία με τις σιδερόβεργες !
Απάντηση 2 : Για την εξουδετέρωση των δοντιών μας !
Απάντηση 3 : Βάσεις χρησιμοποιούμε στο εργοστάσιο.
Ερώτηση : Τι λέμε εξουδετέρωση ;
Απάντηση 1 : Λέμε όταν ένα σώμα εξουδετερώνει, δηλ. καταστρέφει ένα άλλο !
Απάντηση 2 : Εξουδετέρωση λέμε αυτό που σκοτώνει κάποια άλλη ουσία και φεύγει εντελώς (εξατμίζεται) !
Ερώτηση : Τι λέμε βάσεις ;
Απάντηση : Λέμε τις χημικές ουσίες που αλλάζουν το χρώμα των διαλυτών.
Ερώτηση : Γράψτε τρεις γνωστές βάσεις με το όνομά τους.
Απάντηση : Ca(OH)2 = υδρογαλακτικό, ΝΗ3 = υδροχλωικό , NaOH = υδρονατρικό !
Ερώτηση : Το τσίμπημα της σφήκας είναι όξινο ή βασικό και τι θα βάλω σ’ αυτό ;
Απάντηση : Το τσίμπημα της σφήκας είναι όξινο (!), γι’ αυτό θα βάλω σκόρδο !
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
Ερώτηση : Γράψτε έναν ιό που ξέρετε και τι ασθένεια προκαλεί.
Απάντηση : Ο ιός της γρίπης προκαλεί ηπατίτιδα !
Ερώτηση : Ποιος ζυμώνει το μούστο ;
Απάντηση : Ο σταφυλόκοκκος !
Ερώτηση : Τι χρειάζονται τα μιτοχόνδρια ;
Απάντηση : Προκαλούν κολπίτιδα στις γυναίκες !
Ερώτηση : Γράψτε κάτι που έχει μόνον το βακτήριο εξωτερικά.
Απάντηση : Τοίχος !
Ερώτηση : Γράψτε τρόπους μετάδοσης του ιού του aids.
Απάντηση : Η χειραψία !
Ερώτηση : Πώς αντιμετωπίζεται ένας παθογόνος μικροοργανισμός που μπαίνει στα μάτια μας ;
Απάντηση 1 : Με το κλάμα !
Απάντηση 2 : Με τσούξιμο !
Ερώτηση : Πώς αντιμετωπίζεται ένας παθογόνος μικροοργανισμός που μπαίνει στη μύτη μας ;
Απάντηση 1 : Με το φτέρνισμα ή το φύσημα της μύτης μας !
Απάντηση 2 : Με φτέρνισμα.
Απάντηση 3 : Αντιμετωπίζεται με συνάχι !
Ερώτηση : Πώς αντιμετωπίζεται ένας παθογόνος μικροοργανισμός που μπαίνει στο στόμα μας ;
Απάντηση 1 : Με το βήχα !
Απάντηση 2 : Με το σάλιο που είναι ίζημα !
Ερώτηση : Πώς αντιμετωπίζεται ένας παθογόνος μικροοργανισμός που μπαίνει στο στομάχι μας ;
Απάντηση 1 : Θα αντιμετωπιστεί με το γαστρικό οξύ.
Απάντηση 2 : Με το υδροχλωρικό οξύ, που καταστρέφει τα σάλια !
Απάντηση 3 : Με βήχα !
Ερώτηση : Γράψτε τρόπους που μπορεί να μεταδοθεί μια ασθένεια.
Απάντηση : Με τη φαγούρα !
Ερώτηση : Ο Χρήστος έχει στο αίμα του συγκολλητίνη αντι-Α. Η Βασιλική έχει συγκολλητινογόνο Β. Μπορεί ο Χρήστος να δώσει αίμα στη Βασιλική ;
Απάντηση 1 : Μπορεί να δώσει γιατί έχει συγκολλητίνη αντι-Α. Αν όμως είχε συγκολλητίνη αντι-Β, δεν θα μπορούσε να δώσει γιατί θα συγκρούονταν τα 2 αίματα !
Απάντηση 2 : Μπορεί να δώσει γιατί το αντι-Α ξέρει το Β και γι’ αυτό δεν παθαίνει τίποτα !
Ερώτηση : Πότε ένα χαρακτηριστικό κληρονομείται ;
Απάντηση 1 : Όταν έχουμε γιαγιά ξανθιά και παππού με μαύρα μαλλιά, τότε το παιδί θα έχει μαύρα μαλλιά.
Απάντηση 2 : Όταν παθαίνει μια πάθηση από την ώρα που γεννιέται.
Ερώτηση : Από κόκκινη κότα και άσπρο κόκορα, τι χρώμα θα έχουν τα κοτοπουλάκια ;
Απάντηση 1 : Ροζ !!
Απάντηση 2 : Κόκκινο με άσπρο !
Απάντηση 3 : Συνδυασμός κόκκινου – άσπρου χρώματος !
Ερώτηση : Με ποιους τρόπους γίνεται μια μετάλλαξη ;
Απάντηση 1 : Με φάρμακα, με μετάγγιση !
Απάντηση 2 : Με εμβόλια !
ΦΥΣΙΚΗ
Ερώτηση : Με τι όργανο μετράμε το βάρος ;
Απάντηση : Με το βαρόμετρο !
Ερώτηση : Με τι όργανο μετράμε την υδροστατική πίεση ;
Απάντηση : Με υδρόμετρο !
Ερώτηση : Με τι όργανο μετράμε την ατμοσφαιρική πίεση ;
Απάντηση : Με πιεσόμετρο !
Ερώτηση : Πώς μετράμε την άνωση ;
Απάντηση 1 : Με έμβολο !
Απάντηση 2 : Με υγρόμετρο !
Ερώτηση : Με τι όργανο μετράμε τη μάζα ενός σώματος ;
Απάντηση 1 : Με βαρίδια !
Απάντηση 2 : Με βαρόμετρο !
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Ερώτηση : Να περιγράψετε την Αγία Σοφία, όπως αναφέρεται στο ομώνυμο ποίημα.
Απάντηση : Είναι μεγάλο το μοναστήρι. Έχει τετρακόσια σήμαντρα κι εξήντα δυο καμπάνες, σε κάθε καμπάνα είναι και ένας παπάς. Όταν ψέλνουν οι παπάδες κουνιούνται οι κολόνες !
Ερώτηση : Ποια ιστορικά ή μη γεγονότα επηρεάζουν κατά τη λογοτεχνική περίοδο 1880-1922 ;
Απάντηση 1 : Τα γεγονότα που δεν επηρέαζαν το 1880-1922 δεν ήταν πολλά γιατί τότε τις μεταφορές που γινόταν στη λογοτεχνία γινόταν με πλοία ώστε έτσι μπορούσε και ο κόσμος να πηγαίνει και να βλέπει τη λογοτεχνία !
Απάντηση 2 : Εθνικός Διχασμός, Μικρασιατική Καταστροφή, η Μάχη στο Γουδί το 1909, βλάχικοι πόλεμοι το 1912, η μετανάστευση των ελλήνων στις μεγαλουπόλεις.
Β ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΙΣΤΟΡΙΑ
Ερώτηση : Τι ήταν ο Θεμιστοκλής ;
Απάντηση 1 : Ο τόπος που πέθανε ο Ηρόδοτος !
Απάντηση 2 : Είναι ο στρατηγός που πολέμησε στις Θερμοπύλες !
Ερώτηση : Τι είναι ιστοριογραφία ;
Απάντηση : Είναι τα πρώτα ποιήματα της ιστορίας που δημιουργήθηκαν περίπου τον 2ο π.Χ.
Ερώτηση : Τι είναι η Αλικαρνασσός ;
Απάντηση : Είναι η βασίλισσα της χώρας που υπηρέτησε ;
Γ ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ερώτηση : Ποια ήταν κατά τη γνώμη σου, η μεγαλύτερη συμφορά για τους έλληνες στο στρατιωτικό τομέα το 1822 ;
Απάντηση : Μετά την καταστροφή της Τριπολιτσάς, οι Τούρκοι στράφηκαν στην Ήπειρο. Τότε ο Μαυροκορδάτος στηρίχτηκε πάνω στον Κανάρη, ο οποίος βομβάρδισε τον Αλή Πασά, ο οποίος τραυματίστηκε σοβαρά και πέθανε.
Ερώτηση : Ποια ήταν η κορυφαία επιτυχία των επαναστατημένων Ελλήνων τον πρώτο χρόνο της επανάστασης του ’21 ;
Απάντηση : Ήταν η μάχη στην Αλαμάνα, όταν ο Διάκος με 500 περίπου Έλληνες εναντίνον 8000 Τούρκων συγκρούστηκαν με τους Τούρκους και καθυστερώντας τους και έχοντας μεγάλες απώλειες, ματαίωσαν τη μάχη !
Ερώτηση : Ποιο ήταν το έργο του Νικολάου Σοφιανού ;
Απάντηση : Ο Νικόλαος Σοφιανός έγραψε Γραμματική της Νεοελληνικής γλώσσας και συνιστούσε οι Έλληνες Αρχαίοι συγγραφείς να μην χρησιμοποιούν την αρχαιοπρεπή έκφραση στα κείμενά τους !
Ερώτηση : Ποια ήταν τα θεμέλια στα οποία στηρίχτηκε η Επανάσταση του ’21 ;
Απάντηση : Οι Έλληνες είχαν φανατιστεί και είχαν θέληση ενώ οι Τούρκοι δεν είχαν μυαλό !
Ερώτηση : Ποια υπήρξε η συμβολή των Ελλήνων λογίων στην Αναγέννηση και ποιοι ήταν οι σημαντικότεροι εκπρόσωποί τους ;
Απάντηση : Ήταν ο Βησσαρίων, ο Γεώργιος και ο Μουσούρης. Αυτοί δίδαξαν στον Πλάτωνα τη φιλοσοφία !!
Ερώτηση : Τι εννοούμε με τον όρο «ουμανισμός» ;
Απάντηση : Όταν λέμε «ουμανισμός» εννοούμε τα φύλα που ήρθαν απ’ την Ασία (Τουρκμενιστάν, κλπ.) οι οποίοι ήταν Τούρκοι και αποκόπηκαν εδώ και έφτασαν και στην Ευρώπη και διέδωσαν τον ουμανισμό, μια καινούργια θρησκεία !
Ερώτηση : Τι εννοούμε με τον όρο Αναγέννηση και ποια είναι τα χρονικά της όρια ;
Απάντηση : Με τον όρο Αναγέννηση εννοούμε με τη σειρά τα χρόνια μετά το τέλος ενός πολέμου που πέρασε. Τα χρονικά της όρια είναι από εκεί που τέλειωσε ο πόλεμος και μετά αρχινάει να μετράει με τη σειρά !
Ερώτηση : Τι εννοούμε με τον όρο «καθολικός άνθρωπος» ;
Απάντηση : Εννοούμε κάποιον άνθρωπο ο οποίος πιστεύει πως μετά το θάνατο των ανθρώπων υπήρχε ένας χώρος σαν τον παράδεισο όπου εκεί καταλαβαίνανε ποιος μπορεί να πάει στον παράδεισο και ποιος κάπου αλλού !
Ερώτηση : Τι ήταν η Βαστίλλη και τι ξέρετε για την «πτώση» της ;
Απάντηση : Η Βαστίλλη ήταν ένα κλειστό δωμάτιο, όποιος έμπαινε εκεί δεν έβλεπε το φως της ημέρας και αυτοκτονούσε. Στο τέλος έπεσε. Η πτώση της Βαστίλλης έγινε απ’ τις πολλές πλημμύρες που έγιναν εκείνη τη χρονιά !
Α ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΟΔΥΣΣΕΙΑ
Ερώτηση : Τι έκανε ο Οδυσσέας προκειμένου να ακούσει (!) τις Σειρήνες ;
Απάντηση : Ο Οδυσσέας ήθελε να ακούσει τις Σειρήνες, αλλά οι άλλοι τον είχαν ανεβάσει σε ένα κατάρτι και όσο έλεγε ότι θέλω να ακούσω τις Σειρήνες, τον έσφιγγαν πιο πολύ και στο τέλος έβαλαν κερί στα αυτιά του ακόμα και τις συντρόφους του τις κρέμασαν στο κατάρτι και τις έβαλαν και τις κερί. Οι σύντροφοι του Οδυσσέα αντέδρασαν πολύ σκληρά ώσπου μια μέρα τις έλυσε ο Οδυσσέας και έφυγαν !
Ερώτηση : Ποια είναι τα έργα του Ομήρου που έχουν σωθεί ολοκληρωμένα ;
Απάντηση 1 : Τα έργα του Ομήρου που έχουν σωθεί ολοκληρωμένα είναι πολλά. Το σημαντικότερο είναι η Ιστορία του Ηροδότου !
Απάντηση 2 : Τα έργα του Ομήρου είναι η Οδύσσεια και η Ιλιάδα. Η Οδύσσεια αναφέρεται στον Τρωικό Πόλεμο και η Ιλιάδα στην Αργοναυτική Εκστρατεία.
Απάντηση 3 : Τα έργα του Ομήρου που έχουν σωθεί είναι ο Ηρόδοτος και ο Όμηρος !
Ερώτηση : Τι ήταν οι ραψωδοί ;
Απάντηση 1 : Οι Ραψωδοί ήταν φίλοι του Οδυσσέα !
Απάντηση 2 : Οι Ραψωδοί ήταν τραγουδιστές με ένα ραβδί, που με το ραβδί τις έδειχνε τις νότες !
Απάντηση 3 : Οι Ραψωδοί ήταν αυτοί που απάγγελναν τα τραγούδια ανεβασμένοι πάνω σε ένα ραβδί !
Ερώτηση : Πώς αντιδρά η Καλυψώ μετά την εντολή του Δία να αφήσει τον Οδυσσέα να επιστρέψει στην πατρίδα του ;
Απάντηση 1 : Η Καλυψώ δεν το λέει ξεκάθαρα στον Οδυσσέα για να μη νομίσει ότι τον στέλνει στην πατρίδα του επειδή τον έχει βαρεθεί.
Απάντηση 2 : Η Καλυψώ δεν του το λέει ξεκάθαρα γιατί φοβήθηκε μήπως ο Οδυσσέας νομίσει ότι δεν θέλει και αυτή να φύγει και τότε μετανιώσει και καθίσει στο νησί.
Ερώτηση : Τι αποφάσισαν οι θεοί για τον Οδυσσέα ;
Απάντηση : Οι θεοί των ουρανών είναι ανώτεροι και παίρνουν όποια απόφαση μπορούν να πάρουν, έτσι και τότε πήραν μια θεϊκή απόφαση !
Ερώτηση : Ποια στοιχεία του πολιτισμού των Φαιάκων υπάρχουν στην ενότητα ;
Απάντηση : Είναι η θάλασσα και ο ουρανός !
Γ ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΑΡΧΑΙΑ
Ερώτηση : Πώς διαγράφεται το ύφος του Μενέλαου, τις φαίνεται μέσα από το κείμενο ;
Απάντηση : Ο Μενέλαος φαίνεται σαν κακομοίρης γιατί ζητάει απεγνωσμένα βοήθεια λες και χάθηκε ο κόσμος άμα δεν ξαναβρεί τη γυναίκα του !
ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΔΟΙ 2001 - 2004
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΕΡ. ΚΑΚΟΥΡΑΣ – ΚΩΝ. ΜΠΑΛΩΜΕΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου