Τρίτη, 11 Νοεμβρίου 2014

Η ζούγκλα των τηλεοπτικών αριθμών



Λογικά κάποιοι επικεφαλής των ιστοσελίδων που ασχολούνται με τα media και μερικοί αριθμολάγνοι πρέπει να ξυπνούν λίγο νωρίτερα από τον Μάρκο Σεφερλή και τον Γιώργο Λιάγκα προκειμένου να κάνουν τις απαραίτητες προσθαφαιρέσεις τηλεθέασης και να επινοήσουν ευφάνταστους ή φαρμακερούς τίτλους για νικητές και ηττημένους. Αυτό δεν είναι τωρινό φαινόμενο αλλά τηλεοπτική ασθένεια που βαστάει χρόνια: η μανία των αριθμών. Εφέτος όμως το φαινόμενο «νούμερα» έχει πάρει τόσο μεγάλες διαστάσεις που πλέον ελάχιστα κείμενα επιχειρηματολογούν για την ποιότητα ή για την απουσία της στο περιεχόμενο των εκπομπών...
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση των σειρών του prime time οι οποίες αν και σημειώνουν μέτριες επιδόσεις πλην των σειρών του Alpha «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» και «Το σόι σου», δεν έχουν αξιολογηθεί ως προς το σενάριο, την παραγωγή ή το καστ. Η κονταρομαχία των πρωινών μαγκαζίνο περιορίζεται στους αριθμούς αγνοώντας τη δομή της εκπομπής.
Ο περίπατος της Ελένης Μενεγάκη μεταφράζεται σε θετική συνέπεια της εγκυμοσύνης της αδιαφορώντας για τις είκοσι ενότητες του προγράμματος που παρουσιάζει. Και ούτω καθεξής. Πλέον και στο σουπερμάρκετ νομίζεις ότι ο κόσμος ενδιαφέρεται περισσότερο για την τηλεθέαση του Λιάγκα και λιγότερο για την τιμή του γάλακτος! Νούμερα παντού. Η τηλεόραση έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο αριθμητάρι. Αλίμονο σε όσους σημειώνουν χαμηλή τηλεθέαση, οι οποίοι χαρακτηρίζονται «τελειωμένοι», «αποτυχημένοι», ζήτω τα ρεκόρ ακόμη κι αν αυτά αφορούν χαμηλής ποιότητας εκπομπές, αγράμματους παρουσιαστές, προκλητικά πάνελ, τριτοκοσμικής αισθητικής κουτσομπολιό και μαλλιοτράβηγμα. Κανένα ενδιαφέρον για το αν έχουμε καλή τηλεόραση ή τηλεόραση που τρέχει πίσω από τους αριθμούς.
Οι έμπειροι παίκτες γνωρίζουν πολύ καλά πως η τηλεόραση είναι ένας μαραθώνιος και όχι κατοστάρι. Οι πρώτες εντυπώσεις αποδεικνύονται συνήθως ψευδείς. Οσο πιο έμπειρος είναι ο «μαραθωνοδρόμος» τόσο πιο αποτελεσματική θα είναι και η στρατηγική του και συνήθως αυτή δείχνει τους καρπούς της στο τέλος της διαδρομής. Εκεί όπου όσοι επιτάχυναν απερίσκεπτα λαχανιάζουν ενώ αυτοί που έχουν κάνει οικονομία δυνάμεων και προσεκτική διαχείριση κόβουν το νήμα. Αν όχι των αριθμών, τουλάχιστον των εντυπώσεων και της βάναυσα ταλαιπωρημένης αισθητικής.

http://www.tovima.gr/ 6 – 11 – 2014

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου