Κυριακή 5 Ιουνίου 2011

Στο ναδίρ η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα


Σε ιστορικά χαμηλά έπεσε για πρώτη φορά ο δείκτης της Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, σε έρευνα της Nielsen, απ' όπου προκύπτει ότι σχεδόν το σύνολο των Ελλήνων (94%) αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες εξαιτίας της κρίσης...

Σύμφωνα με την Nielsen, η εργασιακή ασφάλεια και η Οικονομία παραμένουν και το πρώτο τρίμηνο του 2011 οι δυο μεγαλύτερες ανησυχίες των Ελλήνων, αποτυπώνοντας το κλίμα ανασφάλειας και προβληματισμού που επικρατεί στην ελληνική κοινωνία.
«Η ανεργία και η Οικονομία επηρεάζουν σε βάθος την ελληνική κοινωνία, καθώς όλο και λιγότεροι καταναλωτές έχουν διαθέσιμα χρήματα για αγορές», δήλωσε η Ματίνα Μπάδα, Περιφερειακή Διευθύντρια Νοτιοανατολικής Ευρώπης, επισημαίνοντας πως «οι καταναλωτές αναγκάζονται να πάρουν μέτρα περικοπής των εξόδων τους, κόβοντας πρώτα από τα ρούχα και τη διασκέδαση εκτός σπιτιού».
Παράλληλα, πάνω από ένας στους τέσσερις (28%) δηλώνει πως δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα, με το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη να είναι 21%. Όσοι από τους Έλληνες συνεχίζουν να διαθέτουν χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών, τα χρησιμοποιούν σε μεγάλο βαθμό για την αποπληρωμή δανείων, πιστωτικών καρτών και άλλων χρεών.
Σχεδόν το σύνολο των Ελλήνων (94%) αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες εξαιτίας της κρίσης, με τη συντριπτική πλειοψηφία να έχει μειώσει τα χρήματα που δαπανά για τη διασκέδαση εκτός σπιτιού (77%) και για την αγορά νέων ρούχων (73%), ενώ ένα πολύ υψηλό ποσοστό (66%) έχει στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα, ώστε να καταφέρει να αντεπεξέλθει στην περιορισμένη αγοραστική του δύναμη.

Προτελευταία η Ελλάδα παγκοσμίως
Στην Ευρώπη, η Καταναλωτική Εμπιστοσύνη συνέχισε να πέφτει σε 18 από τις 28 χώρες, με 11 από αυτές να σημειώνουν το ιστορικά χαμηλότερο ποσοστό τους. Για την Ελλάδα, την Ουγγαρία, την Ιρλανδία, την Ιταλία, την Πολωνία, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία, την Ισπανία, τη Ρωσία, την Ουκρανία και τη Νορβηγία, πρώτη φορά ο δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης βρέθηκε σε τόσο χαμηλά επίπεδα.
Ειδικά η Πορτογαλία (39 μονάδες), η Ουγγαρία (41), η Ελλάδα (45) και η Ρουμανία (46), κατέχουν τις τέσσερις τελευταίες θέσεις παγκοσμίως στην έρευνα της Nielsen. Σε αντίθεση με αυτές τις χώρες, η Γερμανία, εκμεταλλευόμενη τη δύναμη της οικονομίας της και τη μείωση της ανεργίας, κατάφερε σε ένα χρόνο να αυξήσει την Καταναλωτική της Εμπιστοσύνη κατά 18 μονάδες και να φτάσει στο υψηλότερο σημείο της με 92.
Η Αυστρία έφτασε και αυτή στο ιστορικά υψηλότερο ποσοστό της με 97 μονάδες, ενώ η Ελβετία παραμένει σταθερά η πιο αισιόδοξη χώρα της Ευρώπης με 110 μονάδες.
Η Ινδία παραμένει η πιο αισιόδοξη χώρα του πλανήτη, με την Καταναλωτική Εμπιστοσύνη να παραμένει το πρώτο τρίμηνο του 2011 στις 131 μονάδες και να την ακολουθούν η Σαουδική Αραβία με 118 και η Ινδονησία με 116.
Παγκοσμίως η μεγαλύτερη ανησυχία των καταναλωτών το πρώτο τρίμηνο του 2011 είναι η αύξηση στις τιμές των τροφίμων, ενώ για την Ευρώπη πρώτη ανησυχία είναι η αύξηση στους λογαριασμούς του νοικοκυριού.

ETHNOS 25 – 5 – 2011


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου